Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη: Στον “αέρα” παρά τον σχεδιασμό ο δρόμος στον κόμβο Ζαφείρη - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη: Στον “αέρα” παρά τον σχεδιασμό ο δρόμος στον κόμβο Ζαφείρη

Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη: Στον “αέρα” παρά τον σχεδιασμό ο δρόμος στον κόμβο Ζαφείρη

Share This

 


Ρεπορτάζ: Γιάννης Σινάπης

Στον “αέρα” βρίσκεται η αρχή του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη στον κόμβο του Ζαφείρη στο Ασπρόχωμα, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί.

Η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών έδωσε εντολή στην ανάδοχο κοινοπραξία “ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΑΚΤΩΡ”, να μελετηθεί άλλη λύση απ’ αυτή που προβλεπόταν, γιατί προκαλεί σοβαρά προβλήματα κυρίως σε μονάδα τυποποίησης αγροτικών προϊόντων στην περιοχή, σε νέες εγκαταστάσεις της, κοντά στον ποταμό Αρι.

Στο μεταξύ, στο τμήμα της ευθείας Ασπρόχωμα – Μεσσήνη, στο ύψος των ιδιωτικών ΚΤΕΟ και μέχρι σχεδόν την “Καρυδιά”, στη νότια πλευρά κάτω από τη γραμμή, έχει καταληφθεί και οριοθετηθεί ο χώρος και βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες εκσκαφών κοντά στη γραμμή, προκειμένου να τοποθετηθούν γεωϋφάσματα και να ακολουθήσουν υλικά λατομείου για την εξυγιαντική στρώση του δρόμου.

Προβλέπεται, σύμφωνα με την ενημέρωσή μας, να υπάρχει η ελάχιστη απόσταση του δρόμου από τη γραμμή, καθώς ο δρόμος δεν μπορεί να  προσεγγίσει τη γραμμή, όπως προβλέπουν οι προδιαγραφές.

Ακόμα, στη συνέχεια, στο ίδιο τμήμα, από την “Καρυδιά” και προς το Αεροδρόμιο, όπου έχει διαμορφωθεί ο χώρος για τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου, ξεκίνησαν οι εργασίες για τη μετακίνηση του αρδευτικού καναλιού προς τη γραμμή. Και αυτό προκειμένου όλο το υπόλοιπο πλάτος του δρόμου να μείνει για τον οδικό άξονα, για το ρεύμα κυκλοφορίας προς την Καλαμάτα, δύο λωρίδες.

7 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΑΡΧΙΚΑ ΓΙΑ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ

Για να ξεκινήσει ουσιαστικά το έργο του οδικού άξονα, με τις εργασίες στα πρώτα 18,5 χιλιόμετρα μέχρι σχεδόν τον Ριζόμυλο, μετά τη Βελίκα, πρέπει να κατατεθούν στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, 7 εκ. ευρώ, με βάση την προσωρινή τιμή μονάδας που έχει καθορίσει το δικαστήριο. Οταν κατατεθούν τα χρήματα (προκαταβολή της προσωρινής τιμής), μέσα σε 20 ημέρες μπορούν να μπουν τα μηχανήματα της κατασκευάστριας κοινοπραξίας και να ξεκινήσει το έργο σε αυτή την πρώτη σημαντική διαδρομή του.

Το τελικό ποσό της απαλλοτρίωσης που θα πάρει ο κάθε ιδιοκτήτης γης – δικαιούχος αποζημίωσης θα καθοριστεί από το δικαστήριο, που θα εκδικάσει τις εφέσεις.

Επίσης, σύμφωνα με την ενημέρωσή μας, εκκρεμότητα υπάρχει για το πρόγραμμα παρακολούθησης των εργασιών από την Αρχαιολογική Υπηρεσία, καθώς δεν έχει υπογραφεί σύμβαση ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και τη συγκεκριμένη Υπηρεσία.

Θετικό είναι το γεγονός ότι έχουν εγκριθεί όλες οι οριστικές μελέτες οδοποιίας και γεωτεχνικών ερευνών, ενώ στη φάση της υποβολής στην αρμόδια υπηρεσία για έλεγχο κι έγκριση, βρίσκονται οι μελέτες οδοφωτισμού.

Στο τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος όπου οι απαλλοτριώσεις καθυστερούν, έχουν ξεκινήσει σε δημόσιες εκτάσεις να φτιάχνονται κιβωτοειδείς οχετοί και να θεμελιώνονται γέφυρες. Στις στροφές πριν την Πύλο, το έργο θα ξεκινήσει με την κατασκευή της μίας από τις τρεις μεγάλες γέφυρες, που προβλέπονται να φτιαχθούν στο συγκεκριμένο τμήμα. Ειδικότερα, έχει ξεκινήσει η θεμελίωση της μίας γέφυρας, ανοίγματος 200 μέτρων, που θα φτιαχθεί με προβολοδόμηση, στο σημείο που είναι το παλιό λατομείο.

ΣΔΙΤ ΓΙΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ

Να υπενθυμίσουμε ότι η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ με την οποία υλοποιείται το έργο, είναι 360 μήνες (30 χρόνια), από τα οποία τα 4 είναι για την κατασκευή και τα άλλα 26 για τη συντήρηση. Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί στα 312,23 εκ. ευρώ και η αποπληρωμή του θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Το έργο περιλαμβάνει: Τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ. υφιστάμενων οδών. Την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ. Την προσαρμογή και βελτίωση 7 χλμ. κάθετου οδικού δικτύου. Την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χλμ., την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλά συνοδευτικά τεχνικά έργα, όπως ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.α., καθώς και κατασκευή 15 χλμ. τοπικών οδών πρόσβασης.

eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages