Pages

Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας: 14 εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και εφήβους



Και 8 εκπαιδευτικά προγράμματα για τα παιδιά στο Παράρτημα Τριφυλίας

Εκπαιδευτικά προγράμματα στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας και στο παιδικό παράρτημα στην Τριφυλία, σχολικό έτος 2024-2025

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας ως φορέας του Υπουργείου Παιδείας ενισχύει τον εκπαιδευτικό ρόλο των σχολείων προσφέροντας κάθε χρόνο άρτια σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα που προωθούν τη φιλαναγνωσία, τις τέχνες, τον πολιτισμό, την οικολογία, τις ιδέες, τα συναισθήματα. 

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Για τη σχολική χρονιά 2024-2025 προσφέρεται από τη βιβλιοθήκη μας μια πληθώρα εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τα  σχολεία τα οποία μπορούν να παρακολουθήσουν δωρεάν οι μαθητές. Τις επισκέψεις αυτές μπορείτε να τις προγραμματίσετε καλώντας στη γραμματεία της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης (2721096818) ή στο παράρτημα μας στην Τριφυλία (2761032309). Έναρξη προγραμμάτων 14 Οκτωβρίου.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ                        (4ΟΣ ΟΡΟΦΟΣ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ):

 

1) ΧΟΡΟΣ…ΜΑΖΙ Η΄ ΜΟΝΟΙ!

Ο χορός βασίζεται εξ ολοκλήρου στο ανθρώπινο σώμα και στην ανθρώπινη επαφή. 

Προκαλεί το ενδιαφέρον των παιδιών και συνδέεται με την καθημερινότητά τους. Με οδηγό διαχρονικούς πίνακες ζωγραφικής και μέσα από παιγνιώδεις και δημιουργικές δραστηριότητες θα μάθουμε για διαφορετικά είδη χορών, θα ταξιδέψουμε παρέα με τις μπαλαρίνες και θα αναπτύξουμε τη φαντασία και τη δημιουργικότητά μας φτιάχνοντας τη δική μας κατασκευή!

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου και Α’-Β’ Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Ευαγγελία Μακρή 

 

2) ΠΑΡΑΜΥΘΟ…ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ  ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ!

Μπορούν οι ήρωες διαφορετικών παραμυθιών να συναντηθούν; 

Και πώς αυτό θα κάνει τον κόσμο μας καλύτερο; 

Τι μαθαίνουμε από τις ιστορίες τους για τον εαυτό μας; 

Ξεκινώντας από το «Μια φορά κι έναν καιρό…», ανακαλύπτουμε τη δύναμη του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς, σκιαγραφούμε το προφίλ του εθελοντή και σχεδιάζουμε τις δικές μας εθελοντικές δράσεις.

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Ευγενία Μποζίκα 

3) ΑΛΦΑΒΗΤΟΔΕΤΕΣ: Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ!

Ποιος είπε ότι τα βιβλία είναι μόνο για διάβασμα; Ελάτε να το ανατρέψουμε αυτό! Σήμερα, θα γίνουμε όλοι τυπογράφοι, εικονογράφοι και βιβλιοδέτες. Ο στόχος; Να φτιάξουμε το πιο εντυπωσιακό, το πιο τρελό και σίγουρα το πιο αστείο Αλφαβητάρι που έχετε δει ποτέ! 

Δέσε το Α με το Β και όλα τα γράμματα μαζί! Ελάτε να φτιάξουμε το δικό μας αλφαβητάρι. 

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Μάγδα Σουλιώτη, Ευγενία Μποζίκα

4) ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ!

 

Μπορείς να ανακαλύψεις ποια είναι η πιο στρογγυλή λέξη του κόσμου;

Με την  αφήγηση του βιβλίου της Λίνας Μουσιώνη «Η πιο στρογγυλή λέξη του κόσμου» (Εκδ. Ελληνοεκδοτική), μιας εφευρετικής, διασκεδαστικής, χρωματιστής ιστορίας, άφησε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα να σε οδηγήσουν σε μοναδικά μονοπάτια. Δες πώς μια απλή λέξη ενώ λειτουργεί διαφορετικά για τον καθένα, μπορεί να μας φέρνει όλους πιο κοντά!

Για μαθητές/τριες Νηπαγωγείου και Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Πάρρυ Λουμίτη 

5) ΑΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΦΟΡΟΥΣΑΝΕ ΚΑΠΕΛΑ ΚΑΙ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ – ΟΔΗΓΟΣ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑΣ

Πώς θα έμοιαζε το αγαπημένο σας βιβλίο με ένα φανταχτερό καπέλο; Για να φτιάξουμε ένα βιβλίο χρειαζόμαστε χαρτί, ύφασμα, κόλλα, κλωστή και μερικές φορές και… χρυσόσκονη! 

Μεταμορφώσου σε βιβλιοδέτη και φτιάξε το δικό σου μοναδικό βιβλίο.

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Μάγδα Σουλιώτη

 

6) ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΑΣ…!

Ένα ταξίδι πιο πάνω από τα σύννεφα, πιο πάνω από τα όνειρα αρχίζει μέσα από την ανάγνωση της τρυφερής ιστορίας που διηγείται η Ελένη Μπετεινάκη στο βιβλίο της «Με ένα λευκό φτερό» (εκδ. Ελληνοεκδοτική) με θέμα την αναπηρία, τη διαφορετικότητα, τις ίσες ευκαιρίες και τα δικαιώματα στη ζωή για όλους, ανθρώπους και ζώα. Η μουσική, μια παγκόσμια γλώσσα που ενώνει, θα μας οδηγήσει σε ένα ταξίδι αλληλοσεβασμού και αποδοχής, υπενθυμίζοντάς μας πως κάθε διαφορετικός «ήχος» προσθέτει στην ομορφιά του συλλογικού μας «τραγουδιού».

Για μαθητές/τριες Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Πάρρυ Λουμίτη 

 

7) ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ

Μπορείς να φανταστείς τι κρύβουν «Τα παπούτσια των άλλων» ;  (Άλκηστης Χαλκιά, εκδ. Ίκαρος) 

Μια απλή σκέψη, μια απλή φράση, μα πίσω από αυτή κρύβεται κάτι μαγικό!

Κάθε παπούτσι που φοράμε, κάθε διαδρομή που ακολουθούμε, λέει μια ιστορία – μια ιστορία μοναδική, διαφορετική από κάθε άλλη. 

Μέσα από το βιωματικό εργαστήρι, θα γεφυρώσουμε τα χάσματα της ατομικότητας και θα ανακαλύψουμε τη δύναμη τού να νιώθουμε τον άλλον. 

Στα βήματα των άλλων, οι ιστορίες ζωντανεύουν και οι καρδιές ανοίγουν.

 

Για μαθητές/τριες Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Πάρρυ Λουμίτη 

8) MELVIL DEWEY: Ο ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΑΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ!

Ελάτε να γνωρίσετε τον σούπερ ήρωα Melvil Dewey που βάζει τάξη στο χάος της βιβλιοθήκης! 

Σας έχει τύχει ποτέ να μπείτε σε μια μεγάλη βιβλιοθήκη και να νιώσετε ότι δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Τόσα πολλά βιβλία και δεν ξέρετε ποιο να διαλέξετε! Ευτυχώς, ένας σούπερ ήρωας της βιβλιοθήκης, ο Melvil Dewey, βρήκε έναν τρόπο να βάλει σε τάξη σε αυτό το χάος. Ελάτε να γνωρίσουμε τον πιο έξυπνο ταξινομητή βιβλίων στην ιστορία!

Για μαθητές/τριες Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Μάγδα Σουλιώτη

 

9) ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ «ποτέ» «πότε;

Τι σχέση έχει μια στρουθοκάμηλος με την κλιματική αλλαγή και γιατί πρέπει να είμαστε προσαρμοστικοί;

Σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει, η προσαρμοστικότητα είναι το κλειδί για την επιβίωση και την ευημερία σύμφωνα με το βιβλίο της Μαρίνας Γιώτη «Το νησί του Ποτέ-Ποτέ» (εκδ. Διόπτρα). Η προσαρμοστικότητα δεν είναι μόνο ένα εργαλείο επιβίωσης, αλλά και ένα μονοπάτι προς τη δημιουργικότητα και την εξέλιξη, τόσο προσωπική όσο και κοινωνική. 

Με αφετηρία την Ηρακλείτεια σκέψη ότι «η μόνη σταθερά της ζωής είναι η αλλαγή», με χρώμα και άρωμα θάλασσας και με συντροφιά μια υπέροχη ιστορία θα βουτήξουμε στις σελίδες του βιβλίου… αλλά και στη «δική» μας γεμάτη με ήχους θάλασσα!

 

Για μαθητές/τριες Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Πάρρυ Λουμίτη 

 

10) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΚΥΚΛΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Ένα εργαστήριο που θα μας ευαισθητοποιήσει, παρέχοντάς μας γνώσεις και πρακτικές για τη βελτίωση της καθημερινότητάς μας και την υιοθέτηση οικολογικών μεθόδων. Θα μας βοηθήσει να εφαρμόσουμε  πρακτικές οικιακής και κοινωνικής οικονομίας, με απώτερο στόχο τη συμβολή μας στη βιώσιμη ανάπτυξη, τη διαφύλαξη της βιοποικιλότητας του πλανήτη και την αξιοποίηση της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων 

Υπ. Προγράμματος: Νάσος Μάκιος

 

11) ΟΙ ΜΕΣΣΗΝΙΟΙ/ΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΑΝΕ …ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ!

Σκοπός του προγράμματος είναι η γνωριμία των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τους/τιςΜεσσήνιους/ιες συγγραφείς και το έργο τους. Επιμέρους στόχοι είναι τα παιδιά να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους παράγοντας τα δικά τους κείμενα, εξερευνώντας τις δυνατότητές τους και να αγαπήσουν τη γραφή ως μέσο έκφρασης.

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων 

Υπεύθυνη προγράμματος : Ευαγγελία Μακρή

12) ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ!

Ελάτε να γνωρίσουμε τον κύριο Γουτεμβέργιο και τον κύριο Ντιούι για να διαπιστώσουμε ότι η εξέλιξη του βιβλίου και των βιβλιοθηκών είναι μια ενδιαφέρουσα ιστορία, μια ιστορία που μας δείχνει πώς οι άνθρωποι αποθηκεύουν και μοιράζονται τη γνώση και τις ιστορίες τους εδώ και χιλιάδες χρόνια. Ένα εργαστήρι για τον θαυμαστό κόσμο του βιβλίου στο οποίο θα παρακολουθήσουμε μέσα από την εξέλιξη του βιβλίου ταυτόχρονα και την εξέλιξη των βιβλιοθηκών.

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων

Υπ. Προγράμματος: Μάγδα Σουλιώτη 

 

13) ΜΠΕΣ …ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, ΨΑΞΕ, ΒΡΕΣ …!

Μαθαίνω πώς να μαθαίνω!

Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να φέρει σε επαφή τους μαθητές/τριες με τη μεθοδολογία έρευνας, να τους/τις βοηθήσει να κατανοήσουν την αναγκαιότητα χρήσης και συνδυασμού πληροφοριών από ποικιλία πηγών πληροφόρησης. Οι μαθητές/τριες έχοντας ως αφορμή ένα συγκεκριμένο προς διερεύνηση θέμα συμμετέχουν ενεργά στην υλοποίηση μίας στρατηγικής έρευνας, που περιλαμβάνει βήματα όπως η διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων, η επιλογή τρόπων αναζήτησης, η χρήση κατάλληλων πηγών πληροφόρησης, η αξιολόγηση, η επιλογή και η χρήση πληροφοριών από έντυπες και ψηφιακές πηγές, καθώς και η σύνταξη της βιβλιογραφίας .

Για μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου.

Υπεύθυνες προγράμματος: Ευαγγελία Μακρή

14) EX-LIBRIS: ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Έχετε προσέξει τα μαγικά σημάδια των βιβλίων που δηλώνουν τον ιδιοκτήτη τους; 

Είναι απαραίτητα; 

-Μάλλον γιατί μερικές φορές, τα βιβλία μπερδεύονται, πάνε βόλτες στα σπίτια των φίλων σας και ξεχνάνε να γυρίσουν πίσω. Το Ex-Libris είναι σαν το διαβατήριο του βιβλίου! Έτσι, αν το βιβλίο πάει σε έναν φίλο, το Ex-Libris θα του θυμίσει σε ποιον πρέπει να επιστρέψει. Είναι σαν να λέει: «Φίλε, γύρνα με σπίτι, με περιμένουν!»

Ελάτε να σχεδιάσουμε τα δικά μας ex-libris 

 

Για μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου

Υπ. Προγράμματος: Μάγδα Σουλιώτη 

  • Επιπλέον, εκτός από τα παραπάνω προγράμματα μπορείτε να προγραμματίσετε με το σχολείο σας απλή ξενάγηση στον χώρο στη βιβλιοθήκης.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ                        (ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΙΛΙΑΤΡΩΝ):

 

1) ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ;

Οι αριθμοί μας οδηγούν στη συνειδητοποίηση της μοναδικότητάς μας και στην ανάγκη μας για συνεργασία. Κουκλοθέατρο, θεατρικές τεχνικές, εικαστικά κ.ά. στην υπηρεσία μας φυσικά. Το μόνο που θα κάνουμε είναι αυτό που ξέρουμε καλά: Θα ΠΑΙΞΟΥΜΕ! 

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου – Α΄ τάξης Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη 

2) ΕΧΕΙ ΣΧΗΜΑ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ;

Σ’ αυτό το εργαστήρι θα έχουμε βοηθό μας έναν 3D printer! Θα προσεγγίσουμε ένα ποίημα, θα το αναπαραστήσουμε αρχιτεκτονικά και θα το πάρετε στην τάξη σας τρισδιάστατο να σας θυμίζει την αξέχαστη εμπειρία στη βιβλιοθήκη! Τα υπόλοιπα … στο εργαστήρι! 

Για μαθητές/τριες  από Δ’ τάξη Δημοτικού μέχρι και το Λύκειο.

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη

 

3) ΣΣΣΣ! ΕΙΝΑΙ SILENT BOOK! ΕΙΝΑΙ;

Ελάτε να γνωρίσουμε τα πιο … θορυβώδη βιβλία που υπάρχουν! Τα silent ή wordless books δεν έχουν κείμενο, η αφήγηση βασίζεται στις εικόνες και το σημαντικότερο, δίνουν τη δύναμη στον αναγνώστη να γίνει συγγραφέας και να καταθέσει τη δική του αναγνωστική ματιά. Είναι ιδανικά για μεγαλόφωνη ανάγνωση, ερεθίζουν τη φαντασία, καλλιεργούν την παρατηρητικότητα και την ενσυναίσθηση, προάγουν τη συνεργασία και τη δημιουργική σκέψη, είναι ιδανικά για παιχνίδια αναγνωστικά. Μεταξύ άλλων θα τα προσεγγίσουμε και με τεχνικές του συστήματος Στανισλάβσκι. 

Ένα σιωπηλό εργαστήρι #not ! 

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη

4) ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Ας σχεδιάσουμε μαζί αυτό το εργαστήρι ανάλογα με την θεματική που σας ενδιαφέρει. Θα προσεγγίσουμε την ανάγνωση και με βοηθό μας το σύστημα Στανισλάβσκι. Για τον σχεδιασμό του εργαστηρίου αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και δώστε μια ευκαιρία στα λαϊκά παραμύθια, στα -μικρά- θεατρικά κείμενα, στα ποιήματα, στα έργα τέχνης, σε κοστούμια, σε αντικείμενα … και όπου αλλού φαντάζεστε! Τι σημαίνει Ανάγνωση; Έχετε σκεφτεί; Διάρκεια εργαστηρίου: 90 – 120′ 

Για μαθητές/τριες Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη

5) χARTες – χARTists – χARTογραφήματα

Τι είναι ο χάρτης; Έχεις χαθεί ποτέ ταξιδεύοντας σε χάρτη; Μπορεί ένας χάρτης να είναι έργο τέχνης; Έχεις αναρωτηθεί τι σχήμα έχει ο χάρτης της φαντασίας της τάξης σου; Εχεις χαρτογραφήσει τα συναισθήματά σου ή τη γειτονιά σου; Ελα στο εργαστήρι μας να γίνεις χARTist και θα δεις! 

Για μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη

6) ΕΣΥ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΘΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΙΣ;

Αφετηρία μας σ’ αυτό το εργαστήρι θα είναι -και φέτος- το βραβευμένο, βιβλίο της Μικρής Σελήνης «Έχω δικαίωμα; Έχω δικαίωμα!». Αυτό θα μας οδηγήσει σε άλλα βιβλία, τα οποία και θα αναζητήσουμε στα ράφια της βιβλιοθήκης. Πρώτα όμως θα απαντήσουμε σε γρίφους. Έπειτα, αφού δώσουμε στην ασπρόμαυρη πόλη χρώματα από βιβλία, κάθε ομάδα θα αναλάβει από ένα δικαίωμα, το οποίο και θα παρουσιάσει (παντομίμα, ποίημα, τραγούδι, χορό, αυτοσχεδιασμό κ.λπ.) 

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη 

 

7) ΔΕΝΤΡΑ

Έχεις αναρωτηθεί πόσο πολύ μοιάζουμε με τα δέντρα; Από την εμβρυική ηλικία μέχρι τα γηρατειά.

Σ’ αυτό το εργαστήρι θα διαβάσουμε, θα παίξουμε θέατρο, θα γράψουμε, θα χορέψουμε, θα κατασκευάσουμε, θα δημιουργήσουμε τις δεντρο-ταυτότητές μας. Θα μάθουμε να κοιτάζουμε τον κόσμο με άλλη ματιά και φυσικά να σεβόμαστε τα δέντρα και το περιβάλλον.

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη 

8) ΕΛΑ ΚΙ ΕΣΥ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ

Ένα πρόγραμμα βασισμένο στο βιβλίο της Λήδας Βαρβαρούση «ο κύκλος της χαράς, μια ιστορία για την κυκλική οικονομία», σε έκδοση της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας.

Θα προσεγγίσουμε βιωματικά έννοιες όπως κυκλική οικονομία, επαναχρησιμοποίηση, αειφορία κ.ά. μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, εικαστικές, θεατρικές, ρομποτική, δημιουργική γραφή κλπ.

 

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου-Α΄- Γ΄Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου