Pages

Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΞΑΝΑ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΜΕ ΛΟΥΚΕΤΟ ΜΕΤΑ ΤΙΣ.."ΡΟΥΚΕΤΕΣ¨ΔΕΝΔΙΑ ΓΙΑ 132 ΜΟΝΑΔΕΣ


 Βόμβες μεγατόνων περιλάμβανε η ομιλία του υπουργού εθνικής άμυνας Νίκου Δένδια στις 25 Οκτωβρίου 2024 στον Ροταριανό Όμιλο Αθηνών. Ο ΥΕΘΑ ανακοίνωσε ότι η «Ατζέντα 2030» που προωθεί, περιλαμβάνει μειώσεις προσωπικού, που είναι τόσο μεγάλες ώστε θα εξοικονομηθεί το 30% της μισθοδοσίας που δίνεται σήμερα στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.

“Βόμβα” Δένδια για Μείωση Αξιωματικών

Στο στόχαστρο της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας φαίνεται ότι μπαίνουν οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ, με στόχο την εξάλειψή τους από τις Ένοπλες Δυνάμεις με παράλληλη δημιουργία Σώματος Υπαξιωματικών.

Αυτό γίνεται φανερό από τις δηλώσεις του υπουργού Νίκου Δένδια ο οποίος μιλώντας σε εκδήλωση των Ρόταρι αναφέρθηκε σε νέα δομή στο στράτευμα και σε αναλογίες αξιωματικών προς υπαξιωματικούς που αποκλίνουν από τα διεθνή πρότυπα. Ο κ. Δένδιας αναφέρθηκε στο αμερικανικό μοντέλο για τους υπαξιωματικούς, το οποίο δεν είναι άλλο από το γνωστό «Σώμα Υπαξιωματικών» που προωθούσε ο Αλκιβιάδης Στεφανής.

Πιο συγκεκριμένα είπε:

«Πρέπει να δημιουργήσουμε μια διαφορετική δομή στο επαγγελματικό μας προσωπικό. Λιγότερες θέσεις αξιωματικών. Διαφορετική καριέρα για τους υπαξιωματικούς.

Θα έχετε δει όλες τις ξένες ταινίες, ιδίως στο αμερικανικό στρατό. Σε αυτό παίρνουμε υπόδειγμα από αυτούς. Ποιος διοικεί τη μικρή μονάδα το λόχο, την διμοιρία του ο Αρχιλοχίας. Ο ανθυπολοχαγός είναι ένας ψάρακας ο οποίος εμφανίζεται πάει στη μονάδα, δεν ξέρει τίποτα. Ποιος του βγάζει το γράσο από τα μάτια, όπως και στους νεοσύλλεκτους;
Ο μόνιμος υπαξιωματικός αυτός είναι. Η βάση της μονάδας. Κι αυτός είναι εκεί.

Εμείς αυτό δεν το έχουμε. Θα το φτιάξουμε, θα αλλάξουμε τη Σχολή, θα χρησιμοποιήσουμε τους υπαξιωματικούς μας, θα δημιουργήσουμε μια στέρεη βάση μεγαλύτερη αυτή τη στιγμή.

Αξιωματικός και υπαξιωματικός στον ελληνικό στρατό είναι αναλογία ένα προς ένα. Το διεθνές στατιστικό είναι ένα προς εννέα. Δεν πάμε έτσι κάπου.

Και βεβαίως, ελαττώνοντας τους αριθμούς των αξιωματικών, ελαττώνοντας, -γιατί θα ελαττώσουμε γιατί θα ελαττώσουμε τις μονάδες-, τα λεφτά που θα μας περισσέψουν υπολογίζουμε 30% της μισθοδοσίας, θα τα χρησιμοποιήσουμε -γιατί άλλο- για να αυξήσουμε τους μισθούς των υπολοίπων.

Γιατί με τους μισθούς που δίνουμε, η Σχολή Ευελπίδων είχε 64% κενά στην τελευταία εισαγωγή.

Και στο τέλος καταλαβαίνετε ότι τα άρματα, τα όπλα όλα ωραία είναι, αλλά δεν υπάρχει άνθρωπος πίσω. Είναι ένα μηδέν. Και επίσης η ασφάλεια. Είναι μεγάλο αγαθό και αφορά τον καθένα μας. Δεν αφορά κάποιον άλλον, αφορά όλους μας.

Εάν δεν υπάρχει ασφάλεια ό τι και να κάνεις αν δεν υπάρχει πόρτα στο σπίτι που να κλείνει και να αφήνει τον κλέφτη τον κακό έξω ό τι και να έχεις μες στο σπίτι. Στην πραγματικότητα δεν σου ανήκει.

Πρέπει λοιπόν να πάμε σε μία συνολική διαφορετική αντίληψη. Σας είπα λίγα πράγματα για αυτό θα μπορούσα να μιλάω ώρες, αλλά ήθελα να σας δώσω κάποια ίχνη. Κάποια στοιχεία αυτού που λέμε Ατζέντα 2030.

Δένδιας: Κλείνουν 132 στρατόπεδα

Θα αλλάξουμε πλήρως την πυκνότητα των μονάδων. Αυτή τη στιγμή οι μονάδες του ελληνικού στρατού έχουν πυκνότητα, 27% είναι κωμικό. Θα φτάσουμε στα επόμενες 24 μήνες στην πυκνότητα στο 70% Πώς; Κλείνοντας στρατόπεδα, συγχωνεύοντας μονάδες.

Θα κλείσουμε 132 στρατόπεδα από τα 831 που έχουμε. Ανοίγω παρένθεση να σας πω έχουμε περισσότερο στρατόπεδα από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό δεν γίνεται. Θα κλείσουμε στρατόπεδα, θα συγχωνεύσουμε μονάδες, θα συγχωνεύσουμε δυνατότητες. Σε όλα τα σώματα.

Θα σας πω κάτι που όταν το είδα μου φάνηκε ως ανέκδοτο. Νόμιζα ότι δούλευε το γραφείο μου. Το ξέρετε ότι έχουμε ένα Ναυτοδικείο στα Γιάννενα; Τον περσινό χρόνο δίκασε 5 υποθέσεις, όμως ο ελληνικός λαός πληρώνει 8 μισθοδοσίες. Για τις 5 υποθέσεις το χρόνο. Υπάρχει πλήρης παραλογισμός πλήρης. Αυτά όλα πρέπει να τα σταματήσουμε, αλλιώς δεν πάμε μπροστά”.

πηγή: armyvoice.gr

Δυο συλλήψεις ανηλίκων για τον ξυλοδαρμό 15χρονου από Ρομά στην Καλαμάτα

 


Συνελήφθησαν χθες το πρωί, στα Αρφαρά του δήμου Καλαμάτας, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας, 2 ανήλικοι Ρομά, 12 και 14 ετών αντίστοιχα, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για σωματικές βλάβες.

Ειδικότερα, οι ανήλικοι συλληφθέντες κατηγορούνται ότι χθες το πρωί, στην Καλαμάτα, χτύπησαν αναίτια 15χρονο, προκαλώντας του ελαφρές σωματικές βλάβες. Επιπλέον, συνελήφθη ο 33χρονος πατέρας του 12χρονου Ρομά και σχηματίστηκε σε βάρος του δικογραφία για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου.

Τέλος, όπως προέκυψε, ο ένας ανήλικος εκ των συλληφθέντων, στερούνταν δελτίου αστυνομικής ταυτότητας. Η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο διενεργούνται από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Καλαμάτας.

Συνέντευξη Βασιλόπουλου σε μαθητές Δημοτικού στην Καλαμάτα για ψηφιακή σχολική εφημερίδα

 


Συνέντευξη παραχώρησεί, ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος σε 35 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά. Τα παιδιά επισκέφτηκαν τον Δήμαρχο στο γραφείο του, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, με αφορμή τη σύνταξη της ψηφιακής τους εφημερίδας “Τα καλά μαντάτα”, και ως μικροί δημοσιογράφοι του υπέβαλλαν τις ερωτήσεις τους, στις οποίες απάντησε με χαρά ο Δήμαρχος.

Ερωτήσεις που είχαν να κάνουν με τις αρμοδιότητες που έχει ένας δήμαρχος, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, αλλά και για αναπτυξιακά θέματα, όπως για νέα έργα υποδομών. Βεβαίως, δεν έλειψαν και οι προσωπικές ερωτήσεις, όπως τι ήθελε να γίνει όταν μεγαλώσει, τι τον ώθησε να θέσει υποψηφιότητα για Δήμαρχος και πώς αισθάνθηκε όταν εξελέγη πρώτη φορά Δήμαρχος.

Ο Δήμαρχος εξήγησε στα παιδιά πώς λειτουργεί ένας Δήμος, ανέλυσε τα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και όσα νέα πρόκειται να γίνουν, ενώ απάντησε αναλυτικά στις ερωτήσεις και απορίες όλων των παιδιών, σε μια συνέντευξη που κράτησε κάτι παραπάνω από μισή ώρα. Ο Δήμαρχος χαρακτήρισε την Καλαμάτα μια “ζωντανή, σύγχρονη, ευρωπαϊκή πόλη”,  που ανακατασκευάζει τις υποδομές της ώστε να τις εκσυγχρονίσει, με στόχο να παρέχει καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες της. Εξήγησε στα παιδιά τι πρεσβεύει το επίτευγμα της Καλαμάτας να ενταχθεί στις “100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις έως το 2030”, μέσα από την υλοποίηση του Κλιματικού της Συμβολαίου, δηλαδή μιας σειράς προϋποθέσεων δεσμεύσεων και παρεμβάσεων που θα την καταστήσουν κλιματικά ουδέτερη και έξυπνη πόλη τα επόμενα χρόνια. Όπως εξήγησε ο Δήμαρχος, από τις 100 πόλεις μόλις οι 37 έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να έχουν ένα υλοποιήσιμο κλιματικό Συμβόλαιο.

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε επιγραμματικά στην ιστορία του κτηρίου του νέου Δημαρχείου που είναι το πρώτο “πράσινο” δημόσιο κτήριο με γεωθερμία στην χώρα, στο οποίο συγκεντρώθηκαν όλες οι διασκορπισμένες έως τότε υπηρεσίες του Δήμου, ενώ αναφέρθηκε και στα έργα πολιτισμού και αθλητισμού που ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη. Όπως το Νέο Ανοιχτό Θέατρο, για το οποίο τα παιδιά δήλωσαν ενθουσιασμένα, το κτήριο της Ηλεκτρικής Εταιρείας που ολοκληρώνεται, το ΔΗΠΕΘΕΚ που ανακατασκευάζεται για να γίνει ένας σύγχρονος χώρος θεάτρου.

Ο κ. Βασιλόπουλος απάντησε και στις ερωτήσεις των παιδιών για έργα που βρίσκονται στο ξεκίνημα και τι να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια, ζητώντας από τον Δήμαρχο να τους περιγράψει το όραμά του για την πόλη. Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στο “Παλαί ντε Σπορ”, το μεγάλο Αθλητικό Κέντρο, με γήπεδο ποδοσφαίρου, με στίβο, με γήπεδα μπάσκετ-βόλεϊ, με κλειστό κολυμβητήριο, με εμπορικά καταστήματα, που είναι και το ζητούμενο να έχει η πόλη τα επόμενα χρόνια, ένα έργο αυξημένης δυσκολίας, όπως το χαρακτήρισε, σε χώρο 52 στρεμμάτων στα Παλιάμπελα. Ενώ αναφέρθηκε και στις νέες σχολικές υποδομές που έχουν δρομολογηθεί όπως το νέο Δημοτικό Σχολείο στην περιοχή του ΚΤΕΛ όπου θα μετεγκατασταθούν το 5ο Δημοτικό-Μπενάκειο και το 17ο, που θα συμπληρωθούν από ένα νέο Νηπιαγωγείο, αλλά και στο Σχολικό Γυμναστήριο που θα κατασκευαστεί στο 22ο Δημοτικό Σχολείο στα Γιαννιτσάνικα. “Σχεδιάζουμε για την επόμενη 5ετία” είπε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος εξηγώντας τις διαδικασίες που απαιτούνται για να γίνουν τα μεγάλα έργα (μελέτες, διαγωνισμοί, χρηματοδοτήσεις, υπηρεσιακές διαδικασίες και εγκρίσεις κ.ά.) για να ολοκληρωθεί ένα έργο. Επιπρόσθετα, ο Δήμαρχος ξεδίπλωσε το όραμά του για το νέο πρόσωπο της πόλης τα επόμενα χρόνια, όπως προδιαγράφεται μέσα από τα σχέδια ανάπλασης της Ανατολικής πόλης, την ανάπλαση του Περιβαλλοντικού Πάρκου του Νέδοντα, που θα μεταμορφωθεί σε έναν χώρο αναψυχής και αθλητισμού-πολιτισμού, αλλά και την επέκταση της πόλης μέσα από διανοίξεις δρόμων που θα αναπτύξουν τμήματά της αναξιοποίητα μέχρι σήμερα.

Τα παιδιά έδειξαν εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον για την πόλη, τα έργα που γίνονται και όσα έχουν προγραμματιστεί να γίνουν, ζητώντας από τον Δήμαρχο να αναφερθεί στα συναισθήματά του και τις σκέψεις του για όλα αυτά, με τον ίδιο να εξηγεί τη χαρά όταν επιτυγχάνονται οι στόχοι αλλά και την ευθύνη, την πειθαρχία που απαιτείται και την αφοσίωση που χρειάζεται, την ενότητα και τη συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ανθρώπων και ειδικοτήτων προκειμένου να επιτευχθεί το τελικό αποτέλεσμα, που είναι ομαδική δουλειά.

Απονεμήθηκαν σε μαθητές τα “Βραβεία Βλαχοδημήτρη 2024” στο Δήμο Πύλου – Νέστορος


 Τα “Βραβεία Βλαχοδημήτρη 2024” δόθηκαν την Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024 στο Δημαρχείο Πύλου – Νέστορος για 18η χρονιά, σε εκδήλωση που φιλοξενήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.

Τα Βραβεία και τις υποτροφίες με τα χρηματικά ποσά θεσμοθέτησε η χήρα του Θοδωρή Βλαχοδημήτρη (καθηγητή πανεπιστημίου – φιλοσόφου – ποιητή), ο οποίος καταγόταν από το Σουληνάρι. Η κ. Βάσω Βλαχοδημήτρη – Κωνσταντούρου αποδίδει τα Βραβεία για 18 χρόνια, στη μνήμη του συζύγου της και του γιου της Πάνου.
Οι δύο πρώτες μαθήτριες τη φετινή χρονιά στο Δήμο Πύλου – Νέστορος είναι
από το Λύκειο Πύλου και ο τρίτος από το Λύκειο Χώρας.
Πρώτη ήταν η Νίκη Καλδή που σπουδάζει στο τμήμα Ψυχολογίας Αθηνών, δεύτερη η Ιωάννα Κοτρώτση που πέρασε στη Νομική Αθηνών και τρίτος ο Κωνσταντίνος Πανταζόπουλος που είναι φοιτητής στο τμήμα Φαρμακευτικής Θεσσαλονίκης.
Ο Γιάννης Σαμέλης (ερευνητής Επιστήμης Τροφίμων) εκπροσώπησε την
Βάσω Βλαχοδημήτρη – Κωνσταντούρου, η οποία είναι 96 ετών, δεν μπόρεσε να παρευρεθεί στην εκδήλωση και μετέφερε τις ευχές της στους φοιτητές και τις οικογένειες τους.
Ο κ. Σαμέλης ανέφερε πως τα “Βραβεία Βλαχοδημήτρη” ξεκίνησαν να δίνονται αδιάλειπτα από το 2007, δύο χρόνια έπειτα από το θάνατο του ποιητή.
Εξέφρασε όμως τη λύπη του πως αυτή θα είναι η τελευταία χρονιά που θα δοθούν, μιας και δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να συνεχιστούν.
Διαβάστηκε το βιογραφικό του, όπως και αποσπάσματα από ποιήματα, βιβλία και κείμενα του Θοδωρή Βλαχοδημήτρη.
Ο Δήμαρχος Πύλου – Νέστορος Παναγιώτης Καρβέλας αφού συνεχάρη τους πρωτεύσαντες μαθητές, τους ευχήθηκε καλή πρόοδο και τους προέτρεψε να γίνουν χρήσιμοι πολίτες στην κοινωνία, ενώ ευχαρίστησε και την οικογένεια Βλαχοδημήτρη που δίνει αυτά τα βραβεία που αποτελούν έναν ηθικό έπαινο για την προσπάθειά τους.
“Σας καλώ να ακολουθήσετε τα διδάγματα του συμπατριώτη μας Θοδωρή
Βλαχοδημήτρη, να έχετε κριτική άποψη και να συνεχίσετε να διψάτε για γνώση και μόρφωση”, τόνισε ο κ. Καρβέλας που έκανε γνωστό πως θα εισηγηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Πύλου – Νέστορος να συνεχιστούν να δίνονται τα “Βραβεία Βλαχοδημήτρη”, με τον Δήμο να αναλαμβάνει το κόστος, ξεπερνώντας και τα όποια νομικά εμπόδια υπάρξουν.
Η Νικόλ Καρλή, συγγενής του ποιητή και Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Βλαχοδημήτρη, έδωσε τα συγχαρητήρια της στους μαθητές και τους κάλεσε μέσα από τη μόρφωση να γίνουν άνθρωποι χρήσιμοι στο κοινωνικό σύνολο.
Η κ. Καρλή έκανε γνωστό πως στη γενέτειρα του ποιητή και εκεί που έχει ταφεί, στο Σουληνάρι, έχει στηθεί η μπρούτζινη προτομή του στην πλατεία του χωριού και πρότεινε το 2025 που συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση του Θοδωρή Βλαχοδημήτρη να γίνει μια εκδήλωση στο Σουληνάρι στη μνήμη του.
Η Νικόλ Καρλή έδωσε τα Βραβεία και τα χρηματικά έπαθλα στους τρεις νέους και τις οικογένειες τους, ενώ τους δόθηκε ως δώρο και το πρώτο βιβλίο του ποιητή “Νέα από την πόλη του Νέστορα”.
Στην εκδήλωση έδωσε το “παρών” η Διευθύντρια του Λυκείου Πύλου
Αργυρώ Μπακάλη, συνοδευόμενη από μαθητές και μαθήτριες της Β’ Λυκείου και ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης Δημήτρης Σιψάς.

   

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας: 14 εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και εφήβους



Και 8 εκπαιδευτικά προγράμματα για τα παιδιά στο Παράρτημα Τριφυλίας

Εκπαιδευτικά προγράμματα στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας και στο παιδικό παράρτημα στην Τριφυλία, σχολικό έτος 2024-2025

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας ως φορέας του Υπουργείου Παιδείας ενισχύει τον εκπαιδευτικό ρόλο των σχολείων προσφέροντας κάθε χρόνο άρτια σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα που προωθούν τη φιλαναγνωσία, τις τέχνες, τον πολιτισμό, την οικολογία, τις ιδέες, τα συναισθήματα. 

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Για τη σχολική χρονιά 2024-2025 προσφέρεται από τη βιβλιοθήκη μας μια πληθώρα εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τα  σχολεία τα οποία μπορούν να παρακολουθήσουν δωρεάν οι μαθητές. Τις επισκέψεις αυτές μπορείτε να τις προγραμματίσετε καλώντας στη γραμματεία της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης (2721096818) ή στο παράρτημα μας στην Τριφυλία (2761032309). Έναρξη προγραμμάτων 14 Οκτωβρίου.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ                        (4ΟΣ ΟΡΟΦΟΣ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ):

 

1) ΧΟΡΟΣ…ΜΑΖΙ Η΄ ΜΟΝΟΙ!

Ο χορός βασίζεται εξ ολοκλήρου στο ανθρώπινο σώμα και στην ανθρώπινη επαφή. 

Προκαλεί το ενδιαφέρον των παιδιών και συνδέεται με την καθημερινότητά τους. Με οδηγό διαχρονικούς πίνακες ζωγραφικής και μέσα από παιγνιώδεις και δημιουργικές δραστηριότητες θα μάθουμε για διαφορετικά είδη χορών, θα ταξιδέψουμε παρέα με τις μπαλαρίνες και θα αναπτύξουμε τη φαντασία και τη δημιουργικότητά μας φτιάχνοντας τη δική μας κατασκευή!

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου και Α’-Β’ Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Ευαγγελία Μακρή 

 

2) ΠΑΡΑΜΥΘΟ…ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ  ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ!

Μπορούν οι ήρωες διαφορετικών παραμυθιών να συναντηθούν; 

Και πώς αυτό θα κάνει τον κόσμο μας καλύτερο; 

Τι μαθαίνουμε από τις ιστορίες τους για τον εαυτό μας; 

Ξεκινώντας από το «Μια φορά κι έναν καιρό…», ανακαλύπτουμε τη δύναμη του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς, σκιαγραφούμε το προφίλ του εθελοντή και σχεδιάζουμε τις δικές μας εθελοντικές δράσεις.

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Ευγενία Μποζίκα 

3) ΑΛΦΑΒΗΤΟΔΕΤΕΣ: Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ!

Ποιος είπε ότι τα βιβλία είναι μόνο για διάβασμα; Ελάτε να το ανατρέψουμε αυτό! Σήμερα, θα γίνουμε όλοι τυπογράφοι, εικονογράφοι και βιβλιοδέτες. Ο στόχος; Να φτιάξουμε το πιο εντυπωσιακό, το πιο τρελό και σίγουρα το πιο αστείο Αλφαβητάρι που έχετε δει ποτέ! 

Δέσε το Α με το Β και όλα τα γράμματα μαζί! Ελάτε να φτιάξουμε το δικό μας αλφαβητάρι. 

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Μάγδα Σουλιώτη, Ευγενία Μποζίκα

4) ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ!

 

Μπορείς να ανακαλύψεις ποια είναι η πιο στρογγυλή λέξη του κόσμου;

Με την  αφήγηση του βιβλίου της Λίνας Μουσιώνη «Η πιο στρογγυλή λέξη του κόσμου» (Εκδ. Ελληνοεκδοτική), μιας εφευρετικής, διασκεδαστικής, χρωματιστής ιστορίας, άφησε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα να σε οδηγήσουν σε μοναδικά μονοπάτια. Δες πώς μια απλή λέξη ενώ λειτουργεί διαφορετικά για τον καθένα, μπορεί να μας φέρνει όλους πιο κοντά!

Για μαθητές/τριες Νηπαγωγείου και Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Πάρρυ Λουμίτη 

5) ΑΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΦΟΡΟΥΣΑΝΕ ΚΑΠΕΛΑ ΚΑΙ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ – ΟΔΗΓΟΣ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑΣ

Πώς θα έμοιαζε το αγαπημένο σας βιβλίο με ένα φανταχτερό καπέλο; Για να φτιάξουμε ένα βιβλίο χρειαζόμαστε χαρτί, ύφασμα, κόλλα, κλωστή και μερικές φορές και… χρυσόσκονη! 

Μεταμορφώσου σε βιβλιοδέτη και φτιάξε το δικό σου μοναδικό βιβλίο.

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Μάγδα Σουλιώτη

 

6) ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΑΣ…!

Ένα ταξίδι πιο πάνω από τα σύννεφα, πιο πάνω από τα όνειρα αρχίζει μέσα από την ανάγνωση της τρυφερής ιστορίας που διηγείται η Ελένη Μπετεινάκη στο βιβλίο της «Με ένα λευκό φτερό» (εκδ. Ελληνοεκδοτική) με θέμα την αναπηρία, τη διαφορετικότητα, τις ίσες ευκαιρίες και τα δικαιώματα στη ζωή για όλους, ανθρώπους και ζώα. Η μουσική, μια παγκόσμια γλώσσα που ενώνει, θα μας οδηγήσει σε ένα ταξίδι αλληλοσεβασμού και αποδοχής, υπενθυμίζοντάς μας πως κάθε διαφορετικός «ήχος» προσθέτει στην ομορφιά του συλλογικού μας «τραγουδιού».

Για μαθητές/τριες Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Πάρρυ Λουμίτη 

 

7) ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ

Μπορείς να φανταστείς τι κρύβουν «Τα παπούτσια των άλλων» ;  (Άλκηστης Χαλκιά, εκδ. Ίκαρος) 

Μια απλή σκέψη, μια απλή φράση, μα πίσω από αυτή κρύβεται κάτι μαγικό!

Κάθε παπούτσι που φοράμε, κάθε διαδρομή που ακολουθούμε, λέει μια ιστορία – μια ιστορία μοναδική, διαφορετική από κάθε άλλη. 

Μέσα από το βιωματικό εργαστήρι, θα γεφυρώσουμε τα χάσματα της ατομικότητας και θα ανακαλύψουμε τη δύναμη τού να νιώθουμε τον άλλον. 

Στα βήματα των άλλων, οι ιστορίες ζωντανεύουν και οι καρδιές ανοίγουν.

 

Για μαθητές/τριες Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Πάρρυ Λουμίτη 

8) MELVIL DEWEY: Ο ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΑΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ!

Ελάτε να γνωρίσετε τον σούπερ ήρωα Melvil Dewey που βάζει τάξη στο χάος της βιβλιοθήκης! 

Σας έχει τύχει ποτέ να μπείτε σε μια μεγάλη βιβλιοθήκη και να νιώσετε ότι δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Τόσα πολλά βιβλία και δεν ξέρετε ποιο να διαλέξετε! Ευτυχώς, ένας σούπερ ήρωας της βιβλιοθήκης, ο Melvil Dewey, βρήκε έναν τρόπο να βάλει σε τάξη σε αυτό το χάος. Ελάτε να γνωρίσουμε τον πιο έξυπνο ταξινομητή βιβλίων στην ιστορία!

Για μαθητές/τριες Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Μάγδα Σουλιώτη

 

9) ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ «ποτέ» «πότε;

Τι σχέση έχει μια στρουθοκάμηλος με την κλιματική αλλαγή και γιατί πρέπει να είμαστε προσαρμοστικοί;

Σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει, η προσαρμοστικότητα είναι το κλειδί για την επιβίωση και την ευημερία σύμφωνα με το βιβλίο της Μαρίνας Γιώτη «Το νησί του Ποτέ-Ποτέ» (εκδ. Διόπτρα). Η προσαρμοστικότητα δεν είναι μόνο ένα εργαλείο επιβίωσης, αλλά και ένα μονοπάτι προς τη δημιουργικότητα και την εξέλιξη, τόσο προσωπική όσο και κοινωνική. 

Με αφετηρία την Ηρακλείτεια σκέψη ότι «η μόνη σταθερά της ζωής είναι η αλλαγή», με χρώμα και άρωμα θάλασσας και με συντροφιά μια υπέροχη ιστορία θα βουτήξουμε στις σελίδες του βιβλίου… αλλά και στη «δική» μας γεμάτη με ήχους θάλασσα!

 

Για μαθητές/τριες Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Πάρρυ Λουμίτη 

 

10) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΚΥΚΛΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Ένα εργαστήριο που θα μας ευαισθητοποιήσει, παρέχοντάς μας γνώσεις και πρακτικές για τη βελτίωση της καθημερινότητάς μας και την υιοθέτηση οικολογικών μεθόδων. Θα μας βοηθήσει να εφαρμόσουμε  πρακτικές οικιακής και κοινωνικής οικονομίας, με απώτερο στόχο τη συμβολή μας στη βιώσιμη ανάπτυξη, τη διαφύλαξη της βιοποικιλότητας του πλανήτη και την αξιοποίηση της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων 

Υπ. Προγράμματος: Νάσος Μάκιος

 

11) ΟΙ ΜΕΣΣΗΝΙΟΙ/ΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΑΝΕ …ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ!

Σκοπός του προγράμματος είναι η γνωριμία των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τους/τιςΜεσσήνιους/ιες συγγραφείς και το έργο τους. Επιμέρους στόχοι είναι τα παιδιά να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους παράγοντας τα δικά τους κείμενα, εξερευνώντας τις δυνατότητές τους και να αγαπήσουν τη γραφή ως μέσο έκφρασης.

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων 

Υπεύθυνη προγράμματος : Ευαγγελία Μακρή

12) ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ!

Ελάτε να γνωρίσουμε τον κύριο Γουτεμβέργιο και τον κύριο Ντιούι για να διαπιστώσουμε ότι η εξέλιξη του βιβλίου και των βιβλιοθηκών είναι μια ενδιαφέρουσα ιστορία, μια ιστορία που μας δείχνει πώς οι άνθρωποι αποθηκεύουν και μοιράζονται τη γνώση και τις ιστορίες τους εδώ και χιλιάδες χρόνια. Ένα εργαστήρι για τον θαυμαστό κόσμο του βιβλίου στο οποίο θα παρακολουθήσουμε μέσα από την εξέλιξη του βιβλίου ταυτόχρονα και την εξέλιξη των βιβλιοθηκών.

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων

Υπ. Προγράμματος: Μάγδα Σουλιώτη 

 

13) ΜΠΕΣ …ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, ΨΑΞΕ, ΒΡΕΣ …!

Μαθαίνω πώς να μαθαίνω!

Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να φέρει σε επαφή τους μαθητές/τριες με τη μεθοδολογία έρευνας, να τους/τις βοηθήσει να κατανοήσουν την αναγκαιότητα χρήσης και συνδυασμού πληροφοριών από ποικιλία πηγών πληροφόρησης. Οι μαθητές/τριες έχοντας ως αφορμή ένα συγκεκριμένο προς διερεύνηση θέμα συμμετέχουν ενεργά στην υλοποίηση μίας στρατηγικής έρευνας, που περιλαμβάνει βήματα όπως η διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων, η επιλογή τρόπων αναζήτησης, η χρήση κατάλληλων πηγών πληροφόρησης, η αξιολόγηση, η επιλογή και η χρήση πληροφοριών από έντυπες και ψηφιακές πηγές, καθώς και η σύνταξη της βιβλιογραφίας .

Για μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου.

Υπεύθυνες προγράμματος: Ευαγγελία Μακρή

14) EX-LIBRIS: ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Έχετε προσέξει τα μαγικά σημάδια των βιβλίων που δηλώνουν τον ιδιοκτήτη τους; 

Είναι απαραίτητα; 

-Μάλλον γιατί μερικές φορές, τα βιβλία μπερδεύονται, πάνε βόλτες στα σπίτια των φίλων σας και ξεχνάνε να γυρίσουν πίσω. Το Ex-Libris είναι σαν το διαβατήριο του βιβλίου! Έτσι, αν το βιβλίο πάει σε έναν φίλο, το Ex-Libris θα του θυμίσει σε ποιον πρέπει να επιστρέψει. Είναι σαν να λέει: «Φίλε, γύρνα με σπίτι, με περιμένουν!»

Ελάτε να σχεδιάσουμε τα δικά μας ex-libris 

 

Για μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου

Υπ. Προγράμματος: Μάγδα Σουλιώτη 

  • Επιπλέον, εκτός από τα παραπάνω προγράμματα μπορείτε να προγραμματίσετε με το σχολείο σας απλή ξενάγηση στον χώρο στη βιβλιοθήκης.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ                        (ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΙΛΙΑΤΡΩΝ):

 

1) ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ;

Οι αριθμοί μας οδηγούν στη συνειδητοποίηση της μοναδικότητάς μας και στην ανάγκη μας για συνεργασία. Κουκλοθέατρο, θεατρικές τεχνικές, εικαστικά κ.ά. στην υπηρεσία μας φυσικά. Το μόνο που θα κάνουμε είναι αυτό που ξέρουμε καλά: Θα ΠΑΙΞΟΥΜΕ! 

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου – Α΄ τάξης Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη 

2) ΕΧΕΙ ΣΧΗΜΑ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ;

Σ’ αυτό το εργαστήρι θα έχουμε βοηθό μας έναν 3D printer! Θα προσεγγίσουμε ένα ποίημα, θα το αναπαραστήσουμε αρχιτεκτονικά και θα το πάρετε στην τάξη σας τρισδιάστατο να σας θυμίζει την αξέχαστη εμπειρία στη βιβλιοθήκη! Τα υπόλοιπα … στο εργαστήρι! 

Για μαθητές/τριες  από Δ’ τάξη Δημοτικού μέχρι και το Λύκειο.

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη

 

3) ΣΣΣΣ! ΕΙΝΑΙ SILENT BOOK! ΕΙΝΑΙ;

Ελάτε να γνωρίσουμε τα πιο … θορυβώδη βιβλία που υπάρχουν! Τα silent ή wordless books δεν έχουν κείμενο, η αφήγηση βασίζεται στις εικόνες και το σημαντικότερο, δίνουν τη δύναμη στον αναγνώστη να γίνει συγγραφέας και να καταθέσει τη δική του αναγνωστική ματιά. Είναι ιδανικά για μεγαλόφωνη ανάγνωση, ερεθίζουν τη φαντασία, καλλιεργούν την παρατηρητικότητα και την ενσυναίσθηση, προάγουν τη συνεργασία και τη δημιουργική σκέψη, είναι ιδανικά για παιχνίδια αναγνωστικά. Μεταξύ άλλων θα τα προσεγγίσουμε και με τεχνικές του συστήματος Στανισλάβσκι. 

Ένα σιωπηλό εργαστήρι #not ! 

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη

4) ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Ας σχεδιάσουμε μαζί αυτό το εργαστήρι ανάλογα με την θεματική που σας ενδιαφέρει. Θα προσεγγίσουμε την ανάγνωση και με βοηθό μας το σύστημα Στανισλάβσκι. Για τον σχεδιασμό του εργαστηρίου αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και δώστε μια ευκαιρία στα λαϊκά παραμύθια, στα -μικρά- θεατρικά κείμενα, στα ποιήματα, στα έργα τέχνης, σε κοστούμια, σε αντικείμενα … και όπου αλλού φαντάζεστε! Τι σημαίνει Ανάγνωση; Έχετε σκεφτεί; Διάρκεια εργαστηρίου: 90 – 120′ 

Για μαθητές/τριες Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη

5) χARTες – χARTists – χARTογραφήματα

Τι είναι ο χάρτης; Έχεις χαθεί ποτέ ταξιδεύοντας σε χάρτη; Μπορεί ένας χάρτης να είναι έργο τέχνης; Έχεις αναρωτηθεί τι σχήμα έχει ο χάρτης της φαντασίας της τάξης σου; Εχεις χαρτογραφήσει τα συναισθήματά σου ή τη γειτονιά σου; Ελα στο εργαστήρι μας να γίνεις χARTist και θα δεις! 

Για μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη

6) ΕΣΥ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΘΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΙΣ;

Αφετηρία μας σ’ αυτό το εργαστήρι θα είναι -και φέτος- το βραβευμένο, βιβλίο της Μικρής Σελήνης «Έχω δικαίωμα; Έχω δικαίωμα!». Αυτό θα μας οδηγήσει σε άλλα βιβλία, τα οποία και θα αναζητήσουμε στα ράφια της βιβλιοθήκης. Πρώτα όμως θα απαντήσουμε σε γρίφους. Έπειτα, αφού δώσουμε στην ασπρόμαυρη πόλη χρώματα από βιβλία, κάθε ομάδα θα αναλάβει από ένα δικαίωμα, το οποίο και θα παρουσιάσει (παντομίμα, ποίημα, τραγούδι, χορό, αυτοσχεδιασμό κ.λπ.) 

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη 

 

7) ΔΕΝΤΡΑ

Έχεις αναρωτηθεί πόσο πολύ μοιάζουμε με τα δέντρα; Από την εμβρυική ηλικία μέχρι τα γηρατειά.

Σ’ αυτό το εργαστήρι θα διαβάσουμε, θα παίξουμε θέατρο, θα γράψουμε, θα χορέψουμε, θα κατασκευάσουμε, θα δημιουργήσουμε τις δεντρο-ταυτότητές μας. Θα μάθουμε να κοιτάζουμε τον κόσμο με άλλη ματιά και φυσικά να σεβόμαστε τα δέντρα και το περιβάλλον.

Για μαθητές/τριες όλων των τάξεων

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη 

8) ΕΛΑ ΚΙ ΕΣΥ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ

Ένα πρόγραμμα βασισμένο στο βιβλίο της Λήδας Βαρβαρούση «ο κύκλος της χαράς, μια ιστορία για την κυκλική οικονομία», σε έκδοση της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας.

Θα προσεγγίσουμε βιωματικά έννοιες όπως κυκλική οικονομία, επαναχρησιμοποίηση, αειφορία κ.ά. μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, εικαστικές, θεατρικές, ρομποτική, δημιουργική γραφή κλπ.

 

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου-Α΄- Γ΄Δημοτικού

Υπ. Προγράμματος: Γαρυφαλιά Τεριζάκη 

Επιμελητήριο Μεσσηνίας: Οι πόλεις και τα σημεία που θα διεξαχθούν οι εκλογές

 


Σύμφωνα με την προκήρυξη-πρόσκληση της Εκλογικής Επιτροπής του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, οι εκλογές για την ανάδειξη νέων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου θα διεξαχθούν ως εξής:

-Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου στην Κυπαρισσία (Δημαρχείο Τριφυλίας), 12.00 μ.- 6.00 μ.μ.

-Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου, στην Πύλο (Δημαρχείο Πύλου-Νέστορος), 12.00 μ.- 6.00 μ.μ.

-Σάββατο 7 Δεκεμβρίου και Κυριακή 8 Δεκεμβρίου στην Καλαμάτα (Επιμελητήριο Μεσσηνίας), 10.00 π.μ.- 6.00 μ.μ.

Από την πλευρά της, η διοίκηση του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας καλεί τα μέλη του να συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία των εκλογών και να αναδείξουν ενεργούς πολίτες – επιχειρηματίες στο Διοικητικό Συμβούλιο.

Επίσης, στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνονται τα εξής:

-Εξόφληση τελών ή συνδρομών: έως Παρασκευή 25/10 και ώρα 15.00

-Υποβολή αιτήσεων υποψηφιοτήτων για να εκλεγούν: έως Δευτέρα 4/11και ώρα 15.00

-Υποβολή εντύπων υπόδειξης εκπροσώπων για να ψηφίσουν: έως Τετάρτη 27/11 και ώρα 15.00.

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024

Συνελήφθησαν 2 ανήλικοι που χτύπησαν 15χρονο κοντά στο κέντρο της Καλαμάτας

 



Δεν έχουν τέλος τα περιστατικά βίας μεταξύ ανηλίκων που καθημερινά αποτυπώνονται πια στην περιοχή μας. Δύο νέες συλλήψεις νεαρών είχαμε για σωματικές βλάβες που προκάλεσαν χτυπώντας έναν άλλο ανήλικο. Σύμφωνα με την ενημέρωση της Αστυνομίας.

Συνελήφθησαν, χθες (29.10.2024) το πρωί, σε τοπική κοινότητα του δήμου Καλαμάτας, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας 2 ανήλικοι, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για σωματικές βλάβες. Ειδικότερα, οι ανήλικοι συλληφθέντες χθες (29.10.2024) το πρωί, στην Καλαμάτα, χτύπησαν έτερο ανήλικο προκαλώντας του ελαφρές σωματικές βλάβες. Επιπλέον, συνελήφθη 33χρονος και σχηματίστηκε σε βάρος τους δικογραφία για παραμέληση της εποπτείας ανηλίκου. Τέλος, όπως προέκυψε ο ένας ανήλικος εκ των συλληφθέντων, στερούνταν δελτίου αστυνομικής ταυτότητας. Η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο, διενεργούνται από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Καλαμάτας.


Στην Λιμάνι της Καλαμάτας το μεγαλύτερο Ευρωπαικό κρουαζιερόπλοιο με 1.300 επιβάτες!

 


Μέσα σε δύο μέρες κατέπλευσαν στο Λιμάνι Καλαμάτας 2 κρουαζιερόπλοια με συνολικά 2.200 επιβάτες

Στο Λιμάνι Καλαμάτας κατέπλευσε σήμερα το εντυπωσιακό, υπερμεγέθες κρουαζιερόπλοιο “Crown Iris”, μήκους 207 μέτρων και πλάτος 33 μέτρων. Το κρουαζιερόπλοιο, στο οποίο επιβαίνουν 1300 επιβάτες, οι περισσότεροι από το Ισραήλ, αφίχθηκε  στο Λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας και οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να ξεναγηθούν στην πόλη της Καλαμάτας αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, ενώ αναμένεται να αναχωρήσει απόψε στις 9 το βράδυ, για την Κεφαλλονιά, καθώς είναι ο επόμενος σταθμός του στη μεγάλη κρουαζιέρα που πραγματοποιεί στη Μεσόγειο Θάλασσα.

Εντυπωσιακές πάντως οι εικόνες με το κρουαζιερόπλοιο στο Λιμάνι της Καλαμάτας, σήμερα 29 Οκτωβρίου: