Πιλότοι από την Γερμανία και την Κροατία θα εκπαιδευτούν στην 120 ΠΕΑ Καλαμάτας - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

 Πιλότοι από την Γερμανία και την Κροατία θα εκπαιδευτούν στην 120 ΠΕΑ Καλαμάτας

Πιλότοι από την Γερμανία και την Κροατία θα εκπαιδευτούν στην 120 ΠΕΑ Καλαμάτας

Share This

 


Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία έκλεισε σημαντικές συμφωνίες για να αναλάβει την εκπαίδευση πιλότων από την Γερμανία και την Κροατία και έτσι «απογειώνεται» το Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα

Μάλιστα, υπάρχουν πληροφορίες ότι και άλλες χώρες από Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον. ώστε οι πιλότοι τους να εκπαιδευτούν από την ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

Ήδη, οι δύο πρώτοι αεροπόροι της Luftwaffe ξεκινούν το πρόγραμμα εκπαίδευσης δύο ετών ενώ η συμφωνία προβλέπει από την επόμενη χρονιά και κάθε έτος να έρχονται στην Καλαμάτα δεκαέξι νέοι ιπτάμενοι από την Γερμανία προκειμένου να μυηθούν στην αεροπορική «τέχνη» και να αποφοιτήσουν έτοιμοι να πετάξουν μαχητικά.

Σε ανάλογη συμφωνία προχωρά η Πολεμική Αεροπορία και με τους Κροάτες, ώστε από την επόμενη χρονιά αριθμός ιπτάμενων ο οποίος θα προσδιοριστεί το επόμενο διάστημα να συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

ΓΡ.ΤΥΠΟΥ ΓΕΑ/ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Τι προβλέπουν οι συμφωνίες

Οι νέοι ιπτάμενοι από Γερμανία και Κροατία προβλέπεται να εκπαιδευτούν όπως και οι Έλληνες Ίκαροι αρχικά στα ελικοφόρα T-6 και στη συνέχεια στα υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου M-346. Ήδη στην Καλαμάτα και στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος χρησιμοποιούνται έξι εκπαιδευτικά M-346 με τα οποία πετούν οι νέοι Ίκαροι της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Η εκπαίδευση της πρώτης σειράς ιπτάμενων στα νεοαποκτηθέντα αεροσκάφη ολοκληρώνεται σύμφωνα με τον σχεδιασμό τις επόμενες εβδομάδες με τους νέους αεροπόρους να παίρνουν το δρόμο για τις Πολεμικές Μοίρες.

Εντός Δεκεμβρίου αναμένεται σύμφωνα με τον σχεδιασμό να παραληφθεί από την κατασκευάστρια Ιταλική εταιρεία Leonardo ένα ακόμη εκπαιδευτικό ενώ εντός του 2025 και συγκεκριμένα έως τον προσεχή Μάρτιο, ο αριθμός των M-346 πρόκειται να φτάσει τα δέκα όπως προβλέπει η συμφωνία με την ισραηλινή εταιρεία Elbit.

Τι γίνεται με τα M-346

Έπειτα από τη συμφωνία με Γερμανία και Κροατία για εκπαίδευση νέων ιπτάμενων στην Καλαμάτα αλλά και με δεδομένο το ενδιαφέρον και άλλων κρατών να στείλουν νέους αεροπόρους στο Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο, εξετάζεται από την Πολεμική Αεροπορία το ενδεχόμενο απόκτησης και άλλων αεροσκαφών M-346.

Πέρα από το οικονομικό όφελος και τη δυνατότητα αυτοχρηματοδότησης, η μετατροπή της Αεροπορικής Βάσης της Καλαμάτας σε ένα μεγάλο Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης ενισχύει το παγκόσμιο status της Πολεμικής μας Αεροπορίας αλλά και συνολικά το «αποτύπωμα» της χώρας σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο.

Ταυτόχρονα αποτελεί ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης στους Έλληνες εκπαιδευτές, οι οποίοι άλλωστε έχουν δικαίως «χτίσει» εδώ και δεκαετίες φήμη, ενώ περιλαμβάνονται στους κορυφαίους παγκοσμίως, με χιλιάδες ώρες πτήσης, την εμπειρία των αναχαιτίσεων και εικονικών αερομαχιών πάνω από το Αιγαίο και την συμμετοχή σε μεγάλες ασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις σε εθνικό και πολυεθνικό επίπεδο.

Η απόκτηση των τελευταίας γενιάς εκπαιδευτικών M-346 σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος αποτέλεσε όπως φαίνεται κίνηση «ματ» προκειμένου το «λίκνο» των νέων ιπτάμενων να περάσει σε πολύ υψηλότερο επίπεδο, πόσο μάλλον όταν καλούνται να πετάξουν ήδη μαχητικά Rafale και αναβαθμισμένα F-16 Viper ενώ τα επόμενα χρόνια θα καθίσουν στα κόκπιτ των μαχητικών 5ης γενιάς F-35.

Τα χαρακτηριστικά τους

Στο αεροπορικό επιτελείο επικρατεί ιδιαίτερη ικανοποίηση από τα πρώτα συμπεράσματα χρησιμοποίησης των M-346 για την τελική εκπαίδευση των νέων ιπτάμενων πριν περάσουν στα μαχητικά. Τόσο τα πτητικά χαρακτηριστικά του όσο και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του κρίνονται ως εξαιρετικά καθώς το M-346 αν και εκπαιδευτικό προσεγγίζει τις επιδόσεις των σύγχρονων μαχητικών τελευταίας τεχνολογίας.

O ισχυρός κινητήρας τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύσσουν ταχύτητα που αγγίζει το 1 Mach ενώ κατά τη διάρκεια των ελιγμών μπορούν να φτάσουν τα 8g θετικά και τα 3g αρνητικά, πολύ κοντά δηλαδή στις επιδόσεις των F-16 Viper και των Rafale.

Τα σύγχρονα ηλεκτρονικά τους εξομοιώνουν τη λειτουργία του ραντάρ και των υπόλοιπων αισθητήρων αλλά και τη χρήση κάθε είδους όπλου είτε πρόκειται για βλήματα αέρος είτε για ειδικά όπλα κρούσης χερσαίων και θαλάσσιων στόχων.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι o υπολογιστής μάχης και οι «φάκελοι» του M-346 μπορούν να προγραμματιστούν και να δεχτούν εικονικά όλα τα όπλα που χρησιμοποιούν τα μαχητικά της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και τα υπό απόκτηση F-35, ενώ η χρήση εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου τους δίνει την δυνατότητα εμβέλειας πτήσης έως και 2.550 χιλιόμετρα, η οποία μεταφράζεται σε πολλές ώρες παραμονής και εκπαίδευσης στον αέρα.

Πηγή: OnAlert.gr  – Ρεπορτάζ: Κώστας Σαρικάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages