ΦΟΥΣΚΑ...τιμών στο Καλάθι της νοικοκυράς σε προϊόντα που δεν πουλάνε - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

ΦΟΥΣΚΑ...τιμών στο Καλάθι της νοικοκυράς σε προϊόντα που δεν πουλάνε

ΦΟΥΣΚΑ...τιμών στο Καλάθι της νοικοκυράς σε προϊόντα που δεν πουλάνε

Share This

 


Το φρέσκο γάλα μεγάλης ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας είχε τιμή τον Μάρτιο του 2022, λίγο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, 1,38 ευρώ/λίτρο. Στη συνέχεια η τιμή έφτασε το 1,60 ευρώ/λίτρο και σήμερα η τιμή του, με βάση τα στοιχεία της πλατφόρμας e-katanalotis, κυμαίνεται από 1,61 ευρώ/λίτρο (η τιμή αυτή υπάρχει μόνο σε ένα ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ) έως 1,82 ευρώ/λίτρο με επικρατούσα το 1,68 ευρώ/λίτρο. Σημειωτέον το 1,68 ευρώ/λίτρο είναι η τιμή που έχει το συγκεκριμένο προϊόν όταν εντάσσεται στο «καλάθι του νοικοκυριού». Εκτός «καλαθιού» η τιμή είναι 1,78 ευρώ/λίτρο.

Φρέσκο γάλα άλλης κορυφαίας ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας πωλούνταν στις αρχές του 2024 από 1,30 ευρώ/λίτρο έως 1,74 ευρώ/λίτρο. Σήμερα πωλείται από 1,48 ευρώ/λίτρο έως 1,83 ευρώ/λίτρο με μέση τιμή 1,55 ευρώ/λίτρο. Και σε αυτή την περίπτωση η τιμή 1,48 ευρώ/λίτρο ισχύει όταν το προϊόν είναι στο «καλάθι του νοικοκυριού». Κανένα από τα δύο αυτά προϊόντα, που είναι και από τους πιο δημοφιλείς κωδικούς των εταιρειών, δεν έχει συμπεριληφθεί στην πολυδιαφημισμένη πρωτοβουλία «Μείωσης τιμής», η οποία φυσικά έχει προαιρετικό χαρακτήρα. Επιπλέον, μια και μιλάμε για το γάλα, η τιμή παραγωγού στο αγελαδινό γάλα μπορεί να έχει αυξητική τάση από το καλοκαίρι και μετά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν βρίσκεται στα 0,60 ευρώ/λίτρο που ήταν το 2023.

Εξαίρεση τα ζυμαρικά

Η μη συμπερίληψη των δύο δημοφιλών κωδικών γάλακτος στην πρωτοβουλία «Μείωση τιμής» δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα. Στην τελευταία, επικαιροποιημένη, λίστα του υπουργείου Ανάπτυξης με τους 671 κωδικούς είναι εύκολο να διαπιστώσει κάποιος ότι στα προϊόντα κορυφαίας εταιρείας αναψυκτικών δεν περιλαμβάνονται τα πιο δημοφιλή προϊόντα της τύπου κόλα, παρά μόνον αυτό με τις μικρότερες πωλήσεις, ενώ έχει συμπεριλάβει μόνο έναν κωδικό σνακ και όχι φυσικά τον πιο γνωστό. Γνωστή πολυεθνική με δραστηριότητα σε απορρυπαντικά, προϊόντα ατομικής υγιεινής, αλλά και τρόφιμα, δεν έχει συμπεριλάβει στη λίστα το πιο γνωστό απορρυπαντικό της για πλυντήριο ρούχων. Αλλη πολυεθνική με πολύ ισχυρή παρουσία στην κατηγορία των δημητριακών πρωινού συμμετέχει στην πρωτοβουλία «Μείωση τιμής» με… γατοτροφές και βρεφικές τροφές δημοφιλείς μεν, αλλά τις δεκαετίες του ’70 και του ’80. Ανάλογη είναι η εικόνα και για άλλες εταιρείες, όπως κορυφαία βιομηχανία παραγωγής φέτας που συμμετέχει μόνο με ένα αλειφόμενο τυρί, ή εταιρεία κατεψυγμένων λαχανικών που δεν έχει εντάξει στη σχετική πρωτοβουλία το πιο γνωστό προϊόν της. Από την άλλη, βεβαίως, υπάρχουν αρκετές μεγάλες βιομηχανίες, κυρίως ζυμαρικών και αλεύρων, οι οποίες συμμετέχουν στη σχετική πρωτοβουλία με δημοφιλείς κωδικούς τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages