Έτοιμος σε ποσοστό σχεδόν 80% είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος που θα σώσει την Πελοπόννησο και θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο οδικό άξονα στην Ελλάδα.
Τον Δεκέμβριο αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό έργο υποδομής που αναβαθμίζει τις μεταφορές και την ασφάλεια στη Δυτική Ελλάδα. Με την ένταξή του στο σύνολο της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, ο αυτοκινητόδρομος αποκτά συνολικό μήκος 277 χιλιομέτρων, καθιστώντας την Ολυμπία Οδό τον τρίτο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος
Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος περιλαμβάνει δύο ξεχωριστά τμήματα:
Το πρώτο τμήμα, μήκους 13 χιλιομέτρων, αφορά τη διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών – Πύργου, από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα.
Το δεύτερο τμήμα, μήκους 62 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει νέα χάραξη που διασχίζει την κοιλάδα της Ήλιδας.
Ο νέος δρόμος διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) και κεντρική διαχωριστική νησίδα, παρέχοντας αναβαθμισμένα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης.
Συνδέσεις και υποδομές
Ο αυτοκινητόδρομος συνδέεται με την τοπική και ευρύτερη περιοχή μέσω οκτώ κόμβων, εξυπηρετώντας χωριά, πόλεις και τη Βιομηχανική Ζώνη Πάτρας. Οι υποδομές του περιλαμβάνουν:
Δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στην Κάτω Αχαΐα και στα Χανάκια.
Δύο πλευρικούς σταθμούς διοδίων, στην Κάτω Αχαΐα και την Αμαλιάδα.
15 γέφυρες, με τη μεγαλύτερη να είναι η Γέφυρα του Πηνειού, μήκους 240 μέτρων.
27 άνω διαβάσεις, 37 κάτω διαβάσεις και 150 οχετούς.
Τοίχους αντιστήριξης μήκους 7.250 μέτρων.
Δύο Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στα Καραίικα και τον Πύργο, και στις δύο κατευθύνσεις.
Ένα εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας στον Πύργο, που περιλαμβάνει και εγκαταστάσεις της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων.
Δύο Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών, στους σταθμούς διοδίων της Κάτω Αχαΐας και των Χανακίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου